1.1 Postup práce programátora

0. Programátor získá zakázku - má za úkol vytvořit program, který dělá.to, co si představuje zadavatel.

1. Programátor si ověří, zda dobře porozuměl tomu, co má jeho program umět - ujasní si a upřesní skutečné požadavky zadavatele.

2. Programátor přemýšlí, jak zajistí, aby jeho program spnil požadavky - kreslí algoritmus programu.

3. Programátor napíše příkazové řádky - vytvoří kód programu.

Čím lépe programátor udělá úkoly 1. - 3., tím méně práce má s těmi následujícími:

4. Programátor hledá a odstraňuje chyby v programu - "ladí" pogram.

5. Programátor zkouší, zda program dělá to, co má, za všech okolností, při různých zadáních - testuje program.

6. Programátor zkouší, zda je jeho program "blbuvzdorný" - zda nedovoluje použít nesmyslné vstupy.

7. Programátor předvádí svůj program zadavateli. Pokud je zadavatel spokojený, program předává. :-)))
Pokud zadavatel spokojený není a říká, že něco myslel jinak, programátor se vrací k bodu 1. Chyba byla na straně programátora právě v bodu 1. :-(


zdroj: http://en.ancestris.org/index.php?title=File:Programmer-computer.jpg