8.5. Zásady pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení v případě použití slovního hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení a klasifikace
Zásady pro převedení slovního hodnocení do klasifikace nebo klasifikace do slovního hodnocení pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení.
Prospěch
|
Ovládnutí učiva předepsaného osnovami a stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení v případě použití slovního hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení a klasifikace |
|
|
1 – výborný |
ovládá bezpečně |
|
2 – chvalitebný |
ovládá |
|
3 – dobrý |
v podstatě ovládá |
|
4 – dostatečný |
ovládá se značnými mezerami |
|
5 - nedostatečný |
neovládá |
|
Úroveň myšlení |
|
|
1 – výborný |
pohotový, bystrý, dobře chápe souvislosti |
|
2 – chvalitebný |
uvažuje celkem samostatně |
|
3 – dobrý |
menší samostatnost v myšlení |
|
4 – dostatečný |
nesamostatné myšlení |
|
5 - nedostatečný |
odpovídá nesprávně i na návodné otázky |
|
Úroveň vyjadřování |
|
|
1 – výborný |
výstižné a poměrně přesné |
|
2 – chvalitebný |
celkem výstižné |
|
3 – dobrý |
myšlenky vyjadřuje ne dost přesně |
|
4 – dostatečný |
myšlenky vyjadřuje se značnými obtížemi |
|
5 - nedostatečný |
i na návodné otázky odpovídá nesprávně |
|
Celková aplikace vědomostí, řešení úkolů, chyby, jichž se žák dopouští |
|
|
1 – výborný |
vědomosti a dovednosti užívá spolehlivě a uvědoměle, pracuje samostatně, přesně a s jistotou |
|
2 – chvalitebný |
dovede používat vědomosti a dovednosti při řešení úkolů, dopouští se jen menších chyb |
|
3 – dobrý |
úkoly řeší s pomocí učitele a s touto pomocí snadno překonává potíže a odstraňuje chyby |
|
4 – dostatečný |
dělá podstatné chyby, nesnadno je překonává |
|
5 - nedostatečný |
praktické úkoly nedokáže splnit ani s pomocí |
|
Píle a zájem o učení |
|
|
1 – výborný |
aktivní, učí se svědomitě a se zájmem |
|
2 – chvalitebný |
učí se svědomitě |
|
3 – dobrý |
k učení a práci nepotřebuje větších podnětů |
|
4 – dostatečný |
malý zájem o učení, potřebuje stálé podněty |
|
5 - nedostatečný |
pomoc a pobízení k učení jsou zatím neúčinné |
Chování
|
1 – velmi dobré |
Žák uvědoměle dodržuje pravidla chování a ustanovení vnitřního řádu školy. Méně závažných přestupků se dopouští ojediněle. Žák je však přístupný výchovnému působení a snaží se své chyby napravit. |
|
2 - uspokojivé |
Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a s ustanoveními vnitřního řádu školy. Žák se dopustí závažného přestupku proti pravidlům slušného chování nebo vnitřnímu řádu školy; nebo se opakovaně dopustí méně závažných přestupků. Zpravidla se přes důtku třídního učitele školy dopouští dalších přestupků, narušuje výchovně vzdělávací činnost školy. Ohrožuje bezpečnost a zdraví svoje nebo jiných osob. |
|
3 - neuspokojivé |
Chování žáka ve škole je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování. Dopustí se takových závažných přestupků proti školnímu řádu nebo provinění, že je jimi vážně ohrožena výchova nebo bezpečnost a zdraví jiných osob. Záměrně narušuje hrubým způsobem výchovně vzdělávací činnost školy. Zpravidla se přes důtku ředitele školy dopouští dalších přestupků. |
školní facebook
školní instagram































