Individuální výchovný program

V souladu s Metodickým doporučením pro práci s Individuálním výchovným programem v rámci řešeni rizikového chování žáků (MŠMT č. j. MSMT – 43 301/2013) je zaveden Individuální výchovný program (IVyP). Cílem je odstranění rizikového chování žáka.

 

Systém péče o žáka probíhá takto:

1. stupeň

Forma spolupráce: Pohovor se žákem

Popis spolupráce: Rizikové chování žáka je řešeno pouze v rámci školy mezi pedagogickým pracovníkem školy (převážně třídním učitelem) a žákem. Spolupráce je na bázi domluvy. Škola se opírá zejména o motivovanost žáka a jeho kompetence. Míra kontroly a tlaku na změnu jsou mírné.

 

2. stupeň

Forma spolupráce: Jednání s žákem, jeho zákonným zástupcem, třídním učitelem, výchovným poradcem, příp. školním metodikem prevence. Spolupráce je na bázi domluvy. Škola se opírá o motivovanost a kompetence zákonných zástupců žáka. Dochází ke zvýšení kontroly a tlaku na změnu, žákova autonomie začíná být omezována.

V případě neúspěchu dochází k vypracování individuálního výchovného plánu (IVyP) a přechází se k dalšímu stupni.

 

3. stupeň

Forma spolupráce: Individuální výchovný program. Prostřednictvím individuálního výchovného plánu (zpracovává třídní učitel s výchovným poradcem) se jednotlivé strany zavazují k plnění stanovených úkolů. Spolupráce je na bázi závazku. Pokud zákonní zástupci nesouhlasí, zaznamená se písemně. Dokument dále obsahuje konkrétně stanovená opatření, která budou naplněna. Pokud nedojde k odstranění rizikového chování žáka, postoupí škola případ dalším stranám (OSPOD, Policie ČR aj.)