Den naruby
Jak vypadá klasická vyučovací hodina? Tak to ví určitě každý. Je to hodina, ve které učitel učí žáky.
O tom, že to není jednoduché, se mohli naši deváťáci přesvědčit.
Sami přišli s nápadem, že by si chtěli roli učitele vyzkoušet.
Rozdělili se do dvojic a vylosovali si třídu, ve které vedli jednu vyučovací hodinu.
Kde a jaký předmět žáci učili?
1. A (v roli učitele Viktorka a Magda) - hodina matematiky
1. B (v roli učitele Martin a Patrik) - hodina angličtiny
2. třída (v roli učitele David a Nicolas) – hodina matematiky
3. třída (v roli učitele Ella a Ríša) - hodina matematiky
4. třída (v roli učitele Matouš a Kuba) - hodina matematiky
5. třída (v roli učitele Andrea a Adriana) - hodina angličtiny
6. A (v roli učitele Ema a Marek) - hodina tělesné výchovy
6. B (v roli učitele Amálka a Deniska) - hodina matematiky
7. třída (v roli učitele Lukáš a Štěpán) - hodina zeměpisu
8. třída (v roli učitele Ella a Ríša) - hodina angličtiny
A jak žáci hodnotili svoji první zkušenost s rolí učitele?
Viktorka a Magda: "Rády bychom si to zkusily znovu (třeba i v jiné třídě a jiný předmět). Některé děti trochu zlobily."
David a Nicolas: "Učilo se nám dobře a překvapilo nás, jak rychle se žáci učí."
Ella a Ríša (3. třída): "Mile nás překvapilo, že se děti hlásily a nezlobily."
Jakub a Matouš: "Hodina proběhla podle našeho plánu."
Andrea a Adriana: "Hledaly jsme inspiraci na internetu, v učebnici. Radily jsme se s paní učitelkou. Bylo to fajn, ale učitelkou bychom být nechtěly."
Amálka a Deniska: "Během hodiny jsme se navzájem doplňovaly. Byly jsme překvapené a potěšené, že nás žáci poslouchali."
Ema a Marek: "Na hodinu jsme se moc nepřipravovali, protože jsme učili tělocvik. Žáci byli hodní. Roli učitele bychom si nezopakovali."
Ella a Ríša (8. třída): "Připravili jsme si skupinovou práci. Docela nás to bavilo a možná bychom si to i zopakovali."
Žáci 9. ročníku
O zdokumentování celé akce se postaral Pepa.