Informace k obnovení osobní přítomnosti žáků 2. stupně ve škole

Vážení rodiče, milí žáci,

v souladu s harmonogramem uvolňování opatření ve školách umožnilo MŠMT svým rozhodnutím obnovit přítomnost žáků všech ročníků 2. stupně ve škole od pondělí 8. 6. 2020. Počítáme s možností dobrovolných konzultací či třídnických hodin, nikoliv však ve formě, jako tomu je u 1. stupně, ale takovým způsobem, aby měli žáci možnost se před prázdninami ještě setkat se svými spolužáky či učiteli.

Přinášíme Vám všechny klíčové informace spojené s organizací návratu těchto žáků.

Koho se umožnění přítomnosti týká

  • Obnovení osobní přítomnosti od 8. 6. 2020 se týká pouze žáků 2. stupně školy, včetně všech žáků 9. ročníku. Příprava na přijímací zkoušky bude ukončena ve čtvrtek 4. 6. 2020.

 

Přihlášení a účast žáka

  • V pondělí 8. 6. 2020 se budou konat třídnické hodiny pro 6. a 7. třídu.
  • V úterý 9. 6. 2020 se budou konat třídnické hodiny pro 8. a 9. třídu.
  • Účast na výše uvedených třídnických hodinách a přesný čas jejich konání si sjednají žáci přímo se svým třídním učitelem.
  • S ohledem na skutečnost, že všem zákonným zástupcům budou tyto informace zaslány pomocí školního informačního systému Škola online, předpokládáme u žáků, kteří se navrátí do školy, že s jejich přítomností zákonní zástupci souhlasí. V případě nesouhlasu dítě do školy nepouštějte!
  • Konzultační hodiny jednotlivých vyučujících se budou konat vždy v úterý a čtvrtek, počínaje úterým 9. 6. 2020, vždy v době od 7.35 hod. do 12.10 hod. Na tuto dobu si žáci nebo skupiny žáků mohou sjednat své konzultace.
  • Účast na konzultaci si musí žák nebo jeho zákonný zástupce sjednat přes školní informační systém Škola online přímo s daným vyučujícím, včetně času zahájení a ukončení.

 

Organizace výuky

  • Účast na konzultaci či třídnické hodině je vždy nutné sjednat s daným vyučujícím minimálně s denním předstihem.
  • Žáci nevstupují do budovy školy bez doprovodu vyučujícího. Ten si je v čase, který si předem sjednali, vyzvedne před hlavním vchodem školy a společně se přemístí do učebny. Po ukončení konzultace či třídnické hodiny budou opět vyučujícím odvedeni ven před školu.
  • V pondělí, středu a pátek bude pokračovat „distanční“ vzdělávání.
  • Vysvědčení bude předáváno v pátek 26. 6. 2020. Ohledně organizace předání vysvědčení budete včas informováni. 

 

Bezpečnost a hygiena

  • Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují pravidla chování stanovená aktuálně platnými krizovými opatřeními.
  • Žák je povinen se na vyzvání pracovníka školy podrobit bezkontaktnímu měření teploty.
  • Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům školy, NIKOLIV DOPROVÁZEJÍCÍM OSOBÁM.
  • Všichni žáci nosí ve společných prostorách roušky. Při sejmutí žák ukládá roušku do sáčku.
  • Všichni žáci jsou povinni si na pokyn vyučujícího nasadit roušky či si jinak zakrýt ústa a nos.
  • Každý žák bude mít s sebou roušku a sáček na její uložení. Nedodržení tohoto pravidla je důvodem k nevpuštění žáka do školy.
  • Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
  • Pro děti trpící alergií v jarním období je potřeba doručit i potvrzení od lékaře, že dítě je léčeno alergologem a projevy jeho onemocnění mohou být zaměněny za příznaky respiračního onemocnění COVID - 19.
  • Žáci budou využívat pouze sociální zařízení jim vyhrazené.
  • Žák je povinen dodržet stanovená pravidla. Jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy.

 

Potřebné dokumenty

  • Při prvním vstupu do školy MUSÍ zákonný zástupce žáka předložit čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.), jehož součástí je i písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví - ZDE. Pokud zákonný zástupce tento dokument nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna.

 

Rekapitulace – to nejdůležitější z pravidel

  • Zájem o konzultaci či účast na třídnické hodině si sjednávají žáci přímo s vyučujícími.
  • Vyplnit Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového onemocnění a vzít ho s sebou do školy první den účasti - ZDE
  • Mít minimálně 1 roušku a sáček na její uložení.

 

V případě jakýchkoliv nejasností neváhejte kontaktovat vedení školy.

 

S pozdravem a poděkováním za spolupráci

Mgr. Daniel Navrátil

ředitel školy

Příloha: