Informace k obnovení osobní přítomnosti žáků I. stupně ve škole
Vážení rodiče, milí žáci,
MŠMT umožnilo svým rozhodnutím návrat žáků I. stupně do škol. Přinášíme Vám všechny klíčové informace s tímto spojené. Pravidla vychází z metodiky MŠMT Ochrana zdraví a provoz základních škol v období do konce školního roku 2019/2020 vydaného 30. 4. 2020 a jsou upravena na místní podmínky ZŠ a MŠ Všechovice. Kompletní informace ministerstva školství najdete na webu školy v příloze.
S ohledem na omezené, především personální možnosti školy, předpokládáme otevření 2 vzdělávacích skupin s maximálním počtem 15 žáků. Kritéria zařazování do těchto vzdělávacích skupin jsou součástí tohoto dokumentu.
Informace k obnovení osobní přítomnosti žáků I. stupně ve škole
Koho se umožnění přítomnosti týká
- Účastnit se mohou pouze žáci I. stupně školy přihlášení do 18. 5. 2020.
- Složení skupin je neměnné po celou dobu. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy.
Jak přihlásit žáka
- Zákonný zástupce potvrdí účast zprávou přes školní informační systém Škola online řediteli školy nejpozději do 12.00 hod. dne 18. 5. 2020, a to včetně vyjádření zájmu o odpolední činnost.
- Protože ani v jídelně se nesmí potkávat žáci z různých skupin, žádáme současně i o vyjádření zájmu o obědy ve školní jídelně.
- Žáka nelze zařadit do školní skupiny později než k 18. 5. 2020. Žákům nepřihlášeným do 18. 5. 2020 nebude již poté umožněna přítomnost ve škole.
Organizace výuky
- Začátek vzdělávacích aktivit stanovil ředitel školy na 7.35 hod. Vzdělávací aktivity budou ukončeny v 11.15 hod. Následovat bude oběd a pokračování odpoledními aktivitami pro žáky, kteří ve škole zůstanou.
- Vzdělávací aktivity jsou rozděleny na dopolední a odpolední část. Cílem dopolední části je zajistit vzdělávání žáků v obsahu, který škola realizuje v rámci vzdělávání na dálku.
- Odpolední činnost má charakter školní družiny, složení skupin je neměnné po celý den.
- Odpolední aktivity budou ukončeny v 15.30 hod.
- Zájem o odpolední přítomnost Vašich dětí a informaci o organizaci jejich odchodu ze školy je nutné vyjádřit odevzdáním vyplněného a podepsaného dotazníku – ZDE.
- Předpokládáme, že hlavní vzdělávací aktivity budou i nadále probíhat distančním způsobem. Z tohoto důvodu bude vzdělávání a dohled zajištěn především asistentkami pedagoga a vychovatelkami školní družiny. Realizace tohoto scénáře je naší ideální představou. Vše záleží na konečném zájmu o přítomnost žáků ve škole a na našich organizačních možnostech.
- Do vzdělávacích skupin mohou být a budou slučováni žáci z různých ročníků. O rozdělení do skupin budou zájemci informováni do 21. 5. 2020 zprávou ve Škole online.
- Obědy musí dětem přihlásit s předstihem u vedoucí školní jídelny jejich rodiče.
Bezpečnost a hygiena
- Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují pravidla chování stanovená aktuálně platnými krizovými opatřeními (zakrytí úst a nosu, 2 m odstupy).
- Žáci nebudou vpuštěni do budovy školy dříve než v 7.20 hod.
- Při příchodu do školy se žáci nezdržují ani neshlukují před budovou školy a průběžně, za dodržení pravidla odstupu 2 m a se zakrytými ústy a nosem vstupují do budovy a pokračují rovnou do třídy jim určené. Stejně postupují i při opuštění budovy školy.
- Žák je povinen se na vyzvání pracovníka školy podrobit bezkontaktnímu měření teploty.
- Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům školy, NIKOLIV DOPROVÁZEJÍCÍM OSOBÁM.
- Neprodleně po příchodu do třídy musí každý žák použít dezinfekci na ruce.
- Všichni žáci nosí ve společných prostorách roušky. Při sejmutí žák ukládá roušku do sáčku.
- Všichni žáci jsou povinni si na pokyn vyučujícího nasadit roušky či si jinak zakrýt ústa a nos.
- Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky. Nedodržení tohoto pravidla je důvodem k nevpuštění žáka do školy.
- Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest) nesmí do školy vstoupit.
- Pro děti trpící alergií v jarním období je potřeba doručit i potvrzení od lékaře, že dítě je léčeno alergologem a projevy jeho onemocnění mohou být zaměněny za příznaky respiračního onemocnění COVID-19.
- Žáci budou využívat pouze sociální zařízení jim vyhrazené.
Potřebné dokumenty
- Při prvním vstupu do školy MUSÍ zákonný zástupce žáka předložit čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.), jehož součástí je i písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví - ZDE. Pokud zákonný zástupce tento dokument nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna.
- Při prvním vstupu do školy MUSÍ zákonný zástupce žáka předložit podepsané potvrzení o odchodu ze školy – ZDE. Pokud zákonný zástupce tento dokument nepodepíše, bude žák vždy vydáván osobně pouze zákonnému zástupci a nebude mu rovněž povolen samostatný odchod domů.
Další důležité informace
- Žák je povinen dodržet stanovená pravidla. Jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
- V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny žádá škola informaci od zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet.
- Pokud se žák v určitý den nebude účastnit vzdělávacích aktivit, žádáme rodiče o písemné oznámení této skutečnosti.
Rekapitulace – to nejdůležitější z pravidel
- Do 18. 5. 2020 vyjádřit zájem o docházku do školy, a to včetně vyjádření zájmu o odpolední činnost a obědy ve školní jídelně, přes zprávu ve Škole online, na adresu ředitele školy. (Dále je třeba si obědy přihlásit u vedoucí školní jídelny - tel. 775 399 612)
- Vyplnit Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového onemocnění (můžete zaslat sken emailem na adresu daniel.navratil@zsvsechovice.cz nebo v pondělí 25. 5. 2020 vzít s sebou do školy) - ZDE
- Vyplnit Potvrzení o odchodu ze školy (můžete zaslat sken emailem na adresu daniel.navratil@zsvsechovice.cz nebo v pondělí 25. 5. 2020 vzít s sebou do školy) – ZDE.
- Mít minimálně 2 roušky na den a sáček na uložení roušek.
Kritéria pro přijetí žáků a jejich zařazení do vzdělávacích skupin platná v případě naplnění stanovené kapacity volných míst
Pravidla budou uplatňována v následujícím pořadí:
- Přednostně budou přijímáni žáci 1. ročníku školy.
- V případě volné kapacity budou dále přednostně přijímáni žáci 2. ročníku školy.
- V případě volné kapacity po uplatnění předchozích bodů budou dále přednostně přijímáni žáci 3. ročníku školy.
- V případě volné kapacity po uplatnění všech předchozích bodů budou dále přednostně přijímáni žáci 4. ročníku školy.
- V případě volné kapacity po uplatnění všech předchozích bodů budou přijímáni žáci 5. ročníku školy.
V případě podání vyššího počtu žádostí, než je stanovená kapacita volných míst a v případě rovnosti uplatněných kritérií, bude při obsazování posledního volného místa (posledních volných míst, je-li větší počet žádostí se stejným počtem kritérií, než posledních volných míst) rozhodnuto losem.
V případě losování bude jako svědek přítomen minimálně jeden zástupce zřizovatele základní školy.
V případě jakýchkoliv nejasností neváhejte kontaktovat vedení školy.
S pozdravem a poděkováním za spolupráci
Mgr. Daniel Navrátil
ředitel školy